Bildiğimiz gibi Google’ın Kasım 2014te bizlerle tanıştırdığı Material dizayn , gerek tasarımcılar gerek geliştiriciler tarafından oldukça olumlu tepkiler aldı. Görsel detaylar, canlı renk paletleri, animasyonları ile belki de yıllardır belli bir standarta oturtulamamış Android tasarımında büyük ilerleme kaydedilmesini sağladı ve bana kalırsa en büyük rakibi olan Apple karşısında tasarım anlamında büyük bir üstünlük etti.
Material dizayn bu derece güçlü araçlara sahipken grafik tasarımcıların ya da geliştiricilerin işleri kolaylaştı gibi düşünülebilir. Çünkü bu araçlarla göze çirkin gelen bir uygulama geliştirmek biraz zor gibi görünüyor. Android tarafında yeni nesil mobil uygulamalarda iyi ve kötü arasındaki farkı bence material dizaynın nasıl kullanıldığı oluşturuyor. Material dizayn ile geliştirme yaparken dikkat edilmesi gereken uygulamada ne kadar canlı renkler kullanıldığı, büyük resimlerle nasıl ilgi çekildiği ya da zamanlamanın nasıl ayarlandığı değil; detayları ayrı ayrı ele almaktan ziyade, detayların nasıl bir araya gelerek sıralı ve kullanım amacına uygun anlamlı bir bütün oluşturması gerektiği göz önünde bulundurulmalıdır.
Yukarıda bahsettiğim gibi Google’ın yıllardır bir standarta oturtulmamış Android uygulamalarını deyim yerindeyse hizaya sokmak için gerçekleştirdiği bu çalışmanın temelinde şu iki madde yatıyor diyebiliriz :
Pocket Casts Android uygulaması
Reddit Android uygulaması
Yukarıdaki uygulamalar geliştirici gözüyle bakıldığında material dizaynı nasıl kullanmanız gerektiği konusunda iyi birer örnek diyebilirim. Artık Android uygulama standardı denildiğinde de bu konuyla ilgilenenlerin aklına resimlerdeki gibi tabloların geldiğine eminim. Gün geçtikçe son kullanıcıların da material dizaynın kullanım kolaylığına adapte olmasıyla bu standart daha da sağlam bir temele oturarak devam edecek gibi görünüyor.
Burada biz geliştiricilere düşen şey ise, Google’ın material dizaynı getirme sebebi olan birinci maddedeki hataya düşmeden; araçların görsel güzelliği arkasına sığınarak bunları amaçları dışında değil, yerinde ve bir bütün içinde kullanmak ve kullanıcıyı detaylarda boğmadan güzel bir deneyim yaşatmak olmalıdır.
iKOL & MP Publish are Trademarks of ikol Mobile Software Company.
Copyright © 2011 - 2024 IKOL. All Rights Reserved.